Våra Kick & Thaiboxningspass

Vi välkomnar alla till Stockholm Kampsport, oavsett erfarenhet, bakgrund ålder eller kön!
Hos oss utövar vi nästan alla slags kampsportsstilar såsom Kick & Thaiboxning, MMA & Boxning.

Till det har vi satt ihop anpassade cirkelträningspass för att erbjuda varje medlem en så komplett och allsidig träning som möjligt. Kombinerat med något som vi valt att kalla för kampsportsfys för alla som verkligen vill få ett riktigt svettigt pass!

För att se aktuellt schema klicka här.


Vilken nivå på passen ska jag välja?

Vi har valt att dela in vår core (Kick och Thaiboxning) i tre olika pass, basic, fortsättning och sparringspass.

Våra Basic, fortsättning och sparringpass innehåller tekniskträning samt pulshöjande övningar. Passen är uppbyggda med olika tekninker genom slag och sparkar samt konditionshöjande toppingar för att få upp flåset. Alla elever är välkomna i vårt basicpass då det inte krävs någon tidigare erfarenhet.

Fortsättningspassen kräver däremot minst 3 månader (cirka 30 pass) träning på basicnivå och för att få delta i sparringpassen krävs dessutom ytterligare erfarenhet som motsvarar cirka 3 månader (irka30 pass) på fortsättningsnivå samt att man har gått igenom våra Intro till Sparring pass, där krävs 5-10 pass. Till sparring och fortsättningspassen måste man ha med sig sparringutrustning, dvs benskydd, tandskydd, handskar samt suspensoar (om man är kille). Om du inte har denna utrustning kan du alltid köpa den i vår shop i receptionen. Där finns även sköna och snygga träningskläder att köpa.



Morgonpass

Våra populära morgonpass startar kl 06:40 vardagar. Vi har två pass varje morgon. Pass nummer två startar direkt efter det första, dvs kl 07.30. Se schema för mer info om vilka pass som går vilka dagar. Från ca kl 07.30 bjuder vi våra deltagare på en härlig och nyttig frukostbuffé uppdukad med proteinrik gröt, hemmagjord äppelmos, fil, proteinflingor från Risenta, vi har också kokta ägg, grönsaker, fullkornsknäcke med ost och kalkon som pålägg.

Lunchpass

Vi erbjuder lunchpass samtliga vardagar kl 12.10. Under mån, ons och fre så har vi ett extra pass som startar kl 11.20. För info om vilka pass som går av stapeln vilka dagar så ber vi er kika in på vårt schema. två träningsblock under våra lunchpass som vardera är 50 minuter långa. Lunchpassen vänder sig till såväl nybörjare som avancerade.

Kvällspass

Om morgonpassen och lunchklasserna är mer korta och oerhört högintensiva i sin karaktär så är kvällspassen något längre och oftast mer tekniska varpå intensiteten ibland är lägre till förmån för mer komplicerade övningar. Självklart varvas teknik med högpuls övningar även i dessa pass men ibland kan det som sagt bli ett större inslag av teknik är studs.



Kick / Thaiboxning Basic (Gröna)

Nybörjarträningen är upplagd som en grundkurs i kick-/thaiboxning med hög puls och intervallträning. Det vill säga man lär sig grundtekniker i början av terminen och bygger på sin kunskap under terminens gång. Det går naturligtvis att hoppa in när som helst under terminen också. Träningen sker i huvudsak mot mitsar (kuddar som man slår och sparkar på) samt boxningssäckar. Ingen fysisk kontakt förekommer. Ej krav på egen utrustning.

Kick / Thai / Boxning Fort. (Gråa)

Hård intervallträning som innehåller en blandning av slag- och sparkkombinationer som finns. Även här börjar terminen alltid med grundtekniker så att alla ska kunna hänga med på passen. Teknikträningen är mer fightinginriktad på denna nivå och vi jobbar mycket med olika kampsituationer (attack och försvar). Observera att träningen innehåller sparringövningar och lätt sparring på utsatta tider enligt ringytans schema. Krav på sparringutrustning gäller under dessa sessioner. För deltagande i fortsättningsklasserna skall man ha avverkat ca 3 månader (motsv 30 pass) på nybörjarnivå.

Kick / Thai Sparring (Röda)

Denna träning riktar sig till våra avancerade fighters som vill utvecklas inom kampteknik. Dessa elever skall ha genomgått såväl nybörjarkursen samt fortsättningsnivån (eller ha motsvarande erfarenhet). Avancerade elever får delta i klubbens alla pass oavsett nivå. För våra avancerade fighters erbjuder vi sparring i mindre grupper i ringytan. Träningsupplägg och tider för denna nivå finns i ringytans schema och träning utöver detta för tävlingsgruppen sätts ihop med huvudinstruktör Sami Cacan.

Boxning

Klassisk boxning för våra fortsättningselever och våra mer avancerade fighters. Leds oftast av våra kända boxningstränare Attila Levin, eller "The Hun" som han var mer känd som tidigare i sin proffs karriär. Vi garanterar att du inte kommer att komma ifrån ett av hans omtalade Boxning Madness med energi kvar, det är 1 timmes intensiv träning som kräver full fokus men ger ett grymt resultat! Man jobbar i par och lär sig olika slagserier och övar på fighting-situationer i sparringform. Passen kräver egen sparringutrustning (såsom tandskydd och handskar). Utrustning finns att köpa i receptionen.

Företagsträning

Allt mer viktigt blir det att uppmuntra sin personal till hälsa och balans i livet. Många företag väljer att reducera kostnader för träningskort hos större kedjor och hoppas att medarbetarna någon gång skall nyttja sitt guldkantade kort. Hos oss på Stockholm kickboxning ”hoppas” vi inte… Vi VET att potentialen i den där öronmärkta hälsoslanten är så vansinnigt mycket större än ett gymkort. Vi erbjuder därför företag att ha egna instruktörs ledda träningstillfällen hos oss, direkt anpassade och avsedda för personalens nivå och önskemål.

Vi har sett fantastiska resultat hos de företag vi arbetar med och fått det bekräftat att såväl teamingförmåga som koncentrationsförmåga, tillit, resultatorientering och den allmänna hälsan stärkts avsevärt genom denna träning. Inte bara den fysiska styrkan ökar, så gör även självkänslan och många vittnar om hur den ömsesidiga respekten inom bolaget ökar i och med denna typ av gemensam träning. Hör av er till sami@kickboxning.se för mer information och ett skräddarsytt upplägg.

Cirkelträning

Vår populära cirkelträning är upplagd som stationsträning. Passens innehåll varierar beroende på instruktör. Cirkelträningspassen är korta och intensiva träningspass där innehållet varierar men där fokus ligger på muskulär styrka och explosivitet. Syftet med passen är att bygga upp en core-stabilitet och grundstyrka vilket är viktigt för att bli duktig inom kampsport. I huvudsak jobbar vi med vår egen kroppsvikt, hantlar och bollar, samt använder oss av takburen för att lära oss olika övningar såsom dips, chins med mera. Passet avslutas med 5 minuter stretching och är en energihöjare av rang.

Personlig Träning

Vi erbjuder personlig träning inom Kick, Thaiboxning, MMA och fler kampsportstiler, så titta mer på denna undersida: Personlig träning.

Kickoff / Möhippa / Svensexa / Privat

Ska du ha en kickoff med företaget eller gänget? Gifter sig din bästa vän och ni söker en riktig adrenalinkick innan kvällen drar igång? Slå oss en signal så sätter vi ihop ett program efter era önskemål. Pris från 2500 kronor per tillfälle.